اسمِ اسم است این که می گوییم هو *طالب اویی تو، هم هویی بگو* دوستان برای مرتبط شدن با آدرسهای دیگر ما(نون.شین)رادر گوگل سرچ کنید حق یارتان ه ی چ
درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

پیوندهای روزانه

صفحات جانبی

نویسندگان

ابر برچسبها

نظرسنجی

آمار وبلاگ

Admin Logo
themebox

222 *** ... ** ** ***
*** آ. ** مترجم *********** لا یعرف الحق الا بالحق» (حق را جز به حق نمی‌توان شناخت) ملاک تــــحقیق ، حـــــقیقت است نه شخـــصیت! حــــق را به شخص نباید سنجید، بلکه شخص را باید به حـــــق سنجید!

ابزار ساخت متن های متحرک

***** یک وجود است وجهانی آینه "هیچ" و "هو" بنگر تو در یک آینه (هیچ همدانی)

ابزار ساخت متن های متحرک

*****
!-- Music player by www.1abzar.com ---> ****************** *** < حق پرستیم و مدد از راه دیگر می رسد آبِرو بر کُفر ما از آبِ کوثر می رسد... ... 000 خوش دل از آنم که مرا نام نیست نام نباشد به سر اوهام نیست... ه ی چ
هـر روز باشـی صائـماً، هر لیل باشـی قائـماً

در ذكر باشی دائماً، مشغول شو در ذكر هو

گر عیش خواهی جاودان، عزت بخواهی در جهان

این ذكر هو هر آن بخوان، مشغول شو در ذكر هو

سودی ندارد خفتنت، ناچار باید رفتنت

در گور تنها ماندنت، مشغول شو در ذكر هو

هو هو به ذكرش ساز كن، نامی زما آغاز كن

از  سینه قفلی باز كن، مشغول شو در ذكر هو

علمی بخوانی با عمل، فردا نباشی تا خجل

در پیش قادر لم یزل، مشغول شو در ذكر هو

هر دم تو ما را یاد كن، دل های غمگین شاد كن

بلبل صفت فریاد كن، مشغول شو در ذكر هو

مسكین احمد مرد شو، در جمله عالم فرد شو

اندر رهش چون گرد شو، مشغول شو در ذكر هو

هُوْ"" مختصرترین حروف مشترک در بین ارواحِ مجرد است....

کلمه هُوْ، اُمّ الأسماء و اسم الله الأعظم است و مخصوص است

از برای هویّت محض و ذات صرف در نزد اکابر صوفیّه،

 و اما بعضی از علماء از قصور استعداد و قلّت فهم خود می گویند

 که لفظ هُوَ اسم ذات نیست بلکه ضمیر است.

حضرت شاه نقشبند قدس سرّه فرموده‌اند:

 «صاحب دولتی که صحبت او کافی و نظر او شافی است آن است که،

 نسبت توجه علی الدّوام به جذب قوی و صوت هُوْ باشد، و ظاهر

 او باطن او را شاغل نباشد». سراج العارفین، ص4

اکابر مشایخ رحمهم الله گفته‌اند که ذکر لا الا الاّ الله عام است،

 و ذکر الله خاص است، و ذکر لب خاصّ الخاص است،

 که توجه مرشد با مرید به لفظ هُو، به ضرب شدید نماید،

 یک توجه با هُو و صد توجه بی‌ هُو برابر است،

 چرا که هفتاد هزار حجاب به ضرب هُو رفع می‌شود.

 نمی‌بینی که حضرت علی کرّم الله وجهه در جهاد اصغر نعره حیدریِ هُو می کردند.

 و پیران کبار را در جهاد اکبر به طریق اولی 

هُو زدن و نعره حیدری نمودن بهتر است.

 لقوله علیه الصلوة والسلام: «رَجَعنَا مِنَ الجَهَادِ اَصغَرِ إلَی جَهَادِ الاَکبَر».


شیخ احمد سرهندی فرموده

«این طایفه علیه نقشبندیّه را،

 خدای تعالی به محض عنایت خود ارزانی داشته و می‌دارند، 

تا آن که غافلان را به آگاهی برساند، و آگاهان را به کار،

و کارکنان را به عین یار، پس چون که در هر عهد تبایع مخلوقات مختلف می‌گردد،

 و مناسب آن عهد، دوستی از دوستان خود می‌فرستد،

 تا خلق را ذکر حق، که عبارت از منوّر شدن است به حقیقت ذکر، 

مشرّف گرداند. پس چون که روز به روز بُعد عَهد می‌شود از نبوّت،

 حجب ظلمانی و نورانی بسیار غلیظ شده، و گوشهای بواطن،

 و چشمهای قلوب خلق را، پنبه غفلت، و غبار معصیت، گرفته است

 و قوّت ذائقه آن ها را، حرص و شهوت سست کرده، 

و حسّ شامه آنها را، زکام افسردگی اوصاف بشریّه،

 عارض شده، نمی‌گذارد که تا لذّت چاشنی ذکر را، از ذاکران حقّ بچشند

 و یا بوی های خوش، از نسیمات غیب، که از فیوضات است، ببویند،

 پس بر مصلحت و حکمت مشایخ اکابر حقیقت قدّس الله اسرار

هم بنای ذکر را بر سبیل ذکر هُو نهادند،

 و هُو را بر سبیل جهر و علانیه می‌نمایند، تا دم را نرم کرده،

 و زنگ حجاب و داغ های آن ها را بردارد،

 و وسواس دیو لعین از حواشی سینه دور سازد، تا صدر را،

 انشراحی و دل را انفتاحی، و غافلان را اشتباهی، و مبتدعان را اصلاحی،

 و مشکان را اخلاصی، و منکران را انقیادی، و زاهدان را تضرّعی،

 و وجدیان را وجدی، و محبّان را اضطرابی و ذوقی، و مشتاقان را اشتیاقی،

 و روحانیان را مشاهدتی، و عارفان را معرفتی، و عاشقان را تجلّیاتی

 از نورانی ذکر پدید آید، باتفاق جمیع المشایخ.











شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic