اسمِ اسم است این که می گوییم هو *طالب اویی تو، هم هویی بگو* دوستان برای مرتبط شدن با آدرسهای دیگر ما(نون.شین)رادر گوگل سرچ کنید حق یارتان ه ی چ
درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

پیوندهای روزانه

صفحات جانبی

نویسندگان

ابر برچسبها

نظرسنجی

آمار وبلاگ

Admin Logo
themebox

*** ... ** ** ***
*** آ. ** مترجم *********** لا یعرف الحق الا بالحق» (حق را جز به حق نمی‌توان شناخت) ملاک تــــحقیق ، حـــــقیقت است نه شخـــصیت! حــــق را به شخص نباید سنجید، بلکه شخص را باید به حـــــق سنجید!

ابزار ساخت متن های متحرک

***** یک وجود است وجهانی آینه "هیچ" و "هو" بنگر تو در یک آینه (هیچ همدانی)

ابزار ساخت متن های متحرک

*****
!-- Music player by www.1abzar.com ---> ****************** *** < حق پرستیم و مدد از راه دیگر می رسد آبِرو بر کُفر ما از آبِ کوثر می رسد... ... 000 <خوش دل از آنم که مرا نام نیست. "نام" نباشد به سر" اوهام" نیست.ه ی چ

«هر بنده یی درباره خدا پروردگار خویش اعتقادی خاص یافته است، وآن را به اندازه ذوق و نظر در نفس خود دریافته است،و از این روی ،اعتقاد درباره خدایان مختلف و گوناگون شده است.ولی همه این اعتقادات صورتهایی از یک اعتقاد است، وآن اعتقاد به خداست»َ


فصوص الحکم

اگرمن پیش از این یک خام بودم
همه با دوستان دژکام بودم
کنون حالی دگر پیدا شد ازغیب
همه اهل مذاهب گشت بی عیب
دلم هر صورتی را شد پذیرا
چراگاه غزالان،دیر ترسا
بلی عاشق شدم،چون عاشق مست
پذیرد هر چه رامعشوق کرده ست
ترجمان الاشواق
نظر ابن عربی در مورد خلقت زن
باب ۴۶۳ فتوحات ابن عربی در باب مقام حُب در باره زن

« مرا در آغاز ورودم در این طریق ، مكروه ترین خلق خدای تعالی زنان و نزدیكی آنان بود و بر این نحو ، هجده سال باقی ماندم و چون نزد من این خبر نبوی _ كه خداوند زنان را برای نبی خود دوست گردانیده است _ آگاهی یافتم ، خوف خشم نزد من تقدم یافت و فهمیدم که نزد پیامبر (ص) زنان نه از روی طبیعت بلكه به تحبیب الهی به سوی او ، دوست گردانیده شده بودند، پس به زنان محبت ورزیدم و اكنون بیشتر از همه به آنان مهر می ورزم و بیشتر از همه حقوقشان را رعایت می كنم زیرا این از روی تحبب الهی ست نه حب طبیعی. »
شیخ اکبر در فص محمدی (ص) فصوص الحکم گوید: « فشهوده (الرجل) للحق فی المراه اتم و اکمل. » و می گوید : « و برای همین دوست دارد زنان را بخاطر کمال شهود حق در ایشان. چونکه حق تعالی مجرد از مواد اصلا مشاهده نمی شود و از نظر ذات غنی از عالمیان است. » پس چون حق تعالی از نظر ذات مشاهده نمی شود و از لحاظ تجلی در عالم مشاهده می شود٬ پس زنان بزرگترینِ مجالی حق تعالی هستند.