اسمِ اسم است این که می گوییم هو *طالب اویی تو، هم هویی بگو* دوستان برای مرتبط شدن با آدرسهای دیگر ما(نون.شین)رادر گوگل سرچ کنید حق یارتان ه ی چ
درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

پیوندهای روزانه

صفحات جانبی

نویسندگان

ابر برچسبها

نظرسنجی

آمار وبلاگ

Admin Logo
themebox

*** ... ** ** ***
*** آ. ** مترجم *********** لا یعرف الحق الا بالحق» (حق را جز به حق نمی‌توان شناخت) ملاک تــــحقیق ، حـــــقیقت است نه شخـــصیت! حــــق را به شخص نباید سنجید، بلکه شخص را باید به حـــــق سنجید!

ابزار ساخت متن های متحرک

***** یک وجود است وجهانی آینه "هیچ" و "هو" بنگر تو در یک آینه (هیچ همدانی)

ابزار ساخت متن های متحرک

*****
!-- Music player by www.1abzar.com ---> ****************** *** < حق پرستیم و مدد از راه دیگر می رسد آبِرو بر کُفر ما از آبِ کوثر می رسد... ... 000 <خوش دل از آنم که مرا نام نیست. "نام" نباشد به سر" اوهام" نیست.ه ی چ


تمهید اصل نهم



ای عزیز شمه ای از کفر گفتن ضرورت است:بدانکه کفرها بر اقسام است و خلق همه کفرها یکی دانسته اند

،دریغا اینجا هنوز سخنِ هوشیاران بباید گفت!

گروهی دیگر از سالکان حضرت ربوبیت وروندگان به عالم قدس هوشیاری اختیار کرده اند

و گفتند عصمت شریعت برا ی قلب شرطست روزی چند صبر کردند تا به مقصود رسیدند ،

دریغا باش تا به این مقصود برسی.....

گفتم که کفرها براقسام است گوش دار،

کفر ظاهر است وکفر نفس و کفر قلب

کفر نفس نسبت به ابلیس دارد کفر قلب نسبت با محمد داردوکفر حقیقت نسبت با خدا

بعد از این جمله خود ایمان باشد دریغا از گستاخی خود از گفتن این سخنان

که نه در این جهان و نه در آن جهان گنجد ولی میگویم هرچه با دا باد

در کوی تو کشته به که از روی تو دور...

در مکتب شرع کفر رسوا آمد

زیرا که جنون زعشق سودا آمد

هر کس که به کفر عشق بینا آمد

از دستِ بت شاهد یکتا آمد

چنانکه ملای رومی گفته:

تا مدرسه و مناره ویران نشود

اسباب قلندری بسامان نشود

تا ایمان کُفر و کُفر ایمان نشود

یک بندهٔ حق به حق مسلمان نشود

تا بنده ز خود فانی مطلق نشود

توحید به نزد او محقق نشود

توحید حلول نیست نابودن تُست

ورنه به گزاف باطلی حق نشود


درمبحث حقیقت کفر و ایمان در تمهیدات عین القضات همدانی توضیح داده شده....

خواهی که پس از کفر بیابی ایمان/ تا جان ندهی به کافری نتوان رفت


ای دوست پنداری به کفر آگاه شدن اندک کاریست؟
اگر خواهی که این خبر بدانی و حقیقت کفر موحدان بر تو آشکار شود این بیتها را بشنو...
اندر و جهان مشرک و کافر ماییم
زیرا که بت و شاهد و دلبر ماییم
با گوهر اصل هیچ نماند درخور
آن گوهر اصل را چو درخور ماییم
...
ای عزیز دانی که شاهد ماکیست؟وما شاهد که آمده ایم؟شرح عشق کبیر و میانه را گوش داروشاهدو مشهود بیان این دو نموده است
میانه عشق را فرقی توان یافتن میان شاهد و مشهود اما نهایت عشق آن باشد که فرق نتوان کردن میان ایشان؛اما چون عاشق منتهی، عشق شود وعشق شاهد و مشهود یکی شود شاهد مشهود باشدو مشهود شاهد، تو این از نمط حلول شماری و این حلول نباشد،کمال اتحاد و یگانگی باشد و درمذهب محققان جز این دیگر نباشد
مگر این بیتها نشنیده ای؟
آنراکه حیاتش آن بُتِ شاهد نیست
درمذهبِ کفر زاهدو عابد نیست
کفر آنباشد که که خود تو شاهد باشی
چون کفر چنین است کسی واحد نیست