اسمِ اسم است این که می گوییم هو *طالب اویی تو، هم هویی بگو* دوستان برای مرتبط شدن با آدرسهای دیگر ما(نون.شین)رادر گوگل سرچ کنید حق یارتان ه ی چ
درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

پیوندهای روزانه

صفحات جانبی

نویسندگان

ابر برچسبها

نظرسنجی

آمار وبلاگ

Admin Logo
themebox

222 *** ... ** ** ***
*** آ. ** مترجم *********** لا یعرف الحق الا بالحق» (حق را جز به حق نمی‌توان شناخت) ملاک تــــحقیق ، حـــــقیقت است نه شخـــصیت! حــــق را به شخص نباید سنجید، بلکه شخص را باید به حـــــق سنجید!

ابزار ساخت متن های متحرک

***** یک وجود است وجهانی آینه "هیچ" و "هو" بنگر تو در یک آینه (هیچ همدانی)

ابزار ساخت متن های متحرک

*****
!-- Music player by www.1abzar.com ---> ****************** *** < حق پرستیم و مدد از راه دیگر می رسد آبِرو بر کُفر ما از آبِ کوثر می رسد... ... 000 خوش دل از آنم که مرا نام نیست نام نباشد به سر اوهام نیست... ه ی چ
دریغا هرکه بر طریق پیر رود،مرید باشد مر پیر را

وهرکه برطریق ارادت خود و مرادِ خودرود مرید مراد خود باشد

مریدی پیر پرستی باشد وراه ارادت خود زنار داشتن در راه خدا و رسول

اول مرید را در راهِ ارادت این باشد که گفته شد

یکی مریدرا ادب آن باشد که از پیر معصومی و طاعت نجوید چنانکه دانستی؛

ودیگر آنکه اورا به صورت و عبارت طلب نکندو اورا به چشم سر نبیند

 که آنگاه قالب مجرد بیند از گوشت و از پوست،

بلکه حقیقت مغز علم و معرفت وی ببیند به چشم دل

چه گویی ابوجهل و ابو لهب وعتبه و شیه مصطفی را ظاهر می دیدند به چشم سر،

همچنانکه ابو بکر عمر و عثمان و علی میدیدند!

اما دیدهء دل نداشتند که قرآن بیان نادیدن ایشان کرد...وَ تَراهُمْ یَنْظُرُونَ إِلَیْکَ وَ هُمْ لا یُبْصِرُونَ

آنچه حقیقت مصطفی بود نتوانستند دیدن مقصود آنست

 که پیر حقیقت و معنی باید طلبیدن و جستن ونه قالب و صورت؛

زیرا که مرید باشد که در مشاهدهءپیر صد فایده یابد...

اصل دوم تمهیدات

سالک باید از پردهء ربوبیت به پردهء جمال الهیت و از پردهء جمال به پردهء عزت

 وبعد پردهء عظمت وبه پردهء کبریا ی حق رسیده ودنیا و آخرت را محو بیند

چنانکه "معرفت "هم محو شود و "معروف"گردد

در این جااز سالک هیچ باقی نماند یحبونه و یحبهم در اینجاست 

و پس از این جبروت جلوه نماید دریغا یک ساعت مرا باش 

تا بدانی تبدیلا چه باشد، نو رالله باشد که بر نهاد بنده فرود آید...

دریغاببین که آن بزرگ،نعتِ صوفی ومرید و زاهد چگونه کرده است؛

گفت زاهد در آن کوشد که نخورد،مرید درآن کوشد که چه خورد

و صوفی درآن کوشد که باکه خوردو محبان خدا در آن کوشند که ازاو خورندو بلکه با او خورند.

پس چون زهد زاهد هرگز نبوده باشداین خبر ازمصطفی بشنو چه معنی دارد

اَلزُهدُ فی الدّنیا یُریحُ البَدن والزهد فی الآخرة یریح القلب و اقبال علی الله یریح الروح

این زهد به زهاد متفاوت باشد.







شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic